pozycjonowanie stron

Blog o pozycjonowaniu - praktyczna wiedza tylko od ekspertów!

kategoria:
Pozycjonowanie dla początkujących

pozycjonowanie organiczne

Czym jest pozycjonowanie organiczne? Wady i zalety

W odpowiedzi na często zadawane pytanie „Co to znaczy pozycjonowanie stron?” powinna się zawierać informacja na temat podziału SEO na dwa rodzaje – organiczne (naturalne) i płatne, które polega na wykupowaniu miejsca w wynikach wyszukiwania. W poniższym artykule analizujemy i opisujemy tę pierwszą kategorię, zastanawiając się, na czym polega i jakie ma zalety organiczne pozycjonowanie strony firmy.

Czym jest naturalne pozycjonowanie stron?

Zacznijmy od definicji, czyli odpowiedzi na pytanie, co to znaczy naturalne SEO. Otóż tym mianem określa się działania podejmowane w celu wprowadzenia witryny na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. W odróżnieniu od płatnego pozycjonowania naturalny indeks stron zawiera wszystkie portale, które zostały zarchiwizowane przez roboty Google i znajdują się w katalogach wyszukiwarki. Z kolei obecność w płatnych wynikach jest możliwa wyłącznie po uiszczeniu opłaty w usłudze Google Ads. Od zainwestowanych środków w dużej mierze zależy również konkretna pozycja, jaką zajmuje portal w płatnych wynikach.

Jak rozróżnić płatne wyniki wyszukiwania od naturalnych? To proste, ponieważ linki wyświetlane w ramach komercyjnych kampanii Google Ads są oznaczone jako reklama i znajdują się bezpośrednio ponad organicznymi wynikami oraz pod nimi. Jeszcze do niedawna były dodatkowo oznaczane innym kolorem, jednak obecnie największa wyszukiwarka na świecie w coraz większym stopniu upodabnia je do naturalnych wyników będących efektem pozycjonowania stron, w związku z czym trudniej je rozróżnić.

płatne pozycjonowanie stron

Płatne i naturalne pozycjonowanie strony – różnice

Z punktu widzenia właściciela witryny internetowej istotny jest fakt, że poprzez naturalne pozycjonowanie strony firmy pod żadnym warunkiem nie będzie ona wyświetlana w płatnych wynikach. Tymczasem sytuacja odwrotna jest możliwa, tzn. zdarza się tak, że portale znajdujące się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania wykupują również reklamy w usłudze Google Ads. Są to zatem dwie całkowicie odmienne i niezależnie od siebie metody promocji online.

Choć w indeksie Google znajduje się większość witryn dostępnych w Internecie, to tylko garstka wyświetla się na pierwszych pozycjach naturalnych wyników wyszukiwania. Aby znaleźć się w top 10, konieczne jest podjęcie kompleksowych i spójnych działań zorientowanych na naturalne pozycjonowanie stron. Składa się na nie przede wszystkim pozyskiwanie linków z zewnętrznych portali o podobnej tematyce i optymalizacja pod kątem SEO, która obejmuje dostosowanie konstrukcji i zawartości strony z uwzględnieniem rekomendacji Google.

Zalety naturalnego pozycjonowania strony firmy

Skoro znana jest odpowiedź na pytanie, co to znaczny pozycjonowanie strony w wynikach organicznych, można przejść do omówienia jego zalet. Najważniejszą z nich są długotrwałe rezultaty, które utrzymują się nawet przez miesiące, również przy obniżonej aktywności w zakresie SEO. Ponadto w organiczne wyniki klika po prostu więcej odbiorców niż w płatne, co przekłada się na większy ruch. Kolejna zaleta to relatywnie niski koszt pozyskiwania użytkowników.

Źródło: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
                  https://www.grupa-tense.pl/blog/czym-jest-pozycjonowanie-organiczne-wady-i-zalety/