Branża IT daje szerokie perspektywy rozwoju zawodowego i atrakcyjnych zarobków na wielu różnych stanowiskach. Dobre zatrudnienie mogą znaleźć fachowcy, których specjalnością jest pozycjonowanie stron na Google. Jak zostać jednym z nich? Jakie wymagania trzeba spełnić w tym celu, jakimi kompetencjami należy dysponować i jak prowadzić swoją karierę? Zapoznaj się z tekstem, a znajdziesz odpowiedzi na te pytania!
Praca w SEO polega na tym, żeby poprzez odpowiednio dobrane i profesjonalnie prowadzone działania w przestrzeni internetowej wprowadzić promowaną witrynę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Stąd łatwo wysnuć wniosek, że osoba, która chce opanować pozycjonowanie stron na Google, powinna poznać mechanizmy rządzące najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką internetową. To z kolei wymaga posiadania umiejętności analitycznego myślenia, która jest jednym z głównych warunków, jakie powinni spełniać specjaliści od marketingu online.
Pozycjonowanie obejmuje działania w przestrzeni internetowej, dlatego sprawne odnajdowanie się w sieci jest kolejnym kluczowym warunkiem dla kandydatów do pracy na stanowisku dotyczącym SEO. Sprawne wyszukiwanie informacje i korzystanie z narzędzi online są niezbędnymi wymogami. Przydaje się także znajomość technologii HTML, CSS i PHP oraz systemu zarządzania treścią Wordpress, aby móc samodzielnie stawiać strony w Internecie i optymalizować je pod kątem SEO.
Czynności podejmowanie w ramach kampanii pozycjonowania stron na Google są wysoko specjalistyczne i wymagają fachowej wiedzy, którą trzeba w jakiś sposób pozyskać. Jak to zrobić? Zacznij od podstawowych informacji z ogólnodostępnych stron internetowych, jak blogi, e-booki czy serwisy na temat SEO. Istnieją setki tego rodzaju źródeł, które można z łatwością znaleźć, a następnie przejść do nauki. Zainteresuj się także poradnikami wideo publikowanymi na YouTube, odpłatnymi szkoleniami organizowanymi przez specjalistów czy profilami agencji SEO prowadzonymi w mediach społecznościowych, gdzie często pojawia się wiele ciekawych informacji.
Posiadając wiedzę i mając nieco większe pojęcie, na czym polega pozycjonowanie stron na Google, można rozpocząć budowanie kariery w branży. Od czego zacząć? Pierwszym krokiem podejmowanym przez wiele osób, które chcą postawić pierwsze kroki w SEO, jest praca w agencji. Istnieją tysiące firm zajmujących się szeroko pojętym marketingiem internetowym – warto się zorientować, które z nich poszukują kandydatów. Można przejrzeć ogłoszenia dostępne w serwisach online lub osobiście skontaktować się z wybranymi przedsiębiorstwami.
Innym rozwiązaniem jest rozpoczęcie działań na własną rękę. Prowadzenie niewielkich projektów na swoje potrzeby i poszukiwanie klientów jako freelancer to równie ciekawa, choć bardziej odpowiedzialna i wymagająca większej wiedzy oraz doświadczenia perspektywa. Założenie własnej agencji warto rozważyć również po przepracowaniu jakiegoś czasu w innej firmie i zdobyciu praktycznych kompetencji.
Źródło: https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-zostac-specjalista-seo-na-czym-polega-praca-pozycjonera-wyjasniamy/